plik XML powinien być stale dostępny za pomocą adresu URL w celu jego automatycznego ściągania.
Struktura XML powinna być zgodna z instrukcjami zawartymi w dalszej części niniejszego dokumentu. W przeciwnym wypadku, import ogłoszeń na naszą stronę nie będzie możliwy.
Plik XML posiada nagłówek, w którym znajduje się informacja o wersji xml oraz encoding lub systemie kodowania. Należy wybrać typ kodowania UTF-8, nie jest możliwy wybór innego systemu.
<?xml version=”1.0” encoding=”UTF-8”?>
Podstawowym elementem pliku xml są tagi, które decydują o pozostałych elementach.
<sincro_details>
Jest to etykieta, która zawiera informacje dotyczące wszystkich produktów firmy. Wewnątrz products, zostanie utworzona subetykieta product dla każdego z produktów firmy.
<products>
Tag zawierający wszelkie etykiety odnoszące się do produktu firmy wymienionej poniżej.
<product>
Numer referencyjny: unikalny numer produktu. Każdy odrębne ogłoszenie, nowe lub utworzone na podstawie istniejącego juz ogłoszenie, powinno posiadać unikalny numer referencyjny.
<product_id>0123</product_id>
Nazwa produktu lub tytuł ogłoszenia: Nazwa powinna być wprowadzona małymi literami i posiadać maksymalnie 80 znaków. W identyczny sposób jak w przypadku numeru referencyjnego, jeśli nastąpi zmiana tytułu, system automatycznie wykryje takie ogłoszenie jako ogłoszenie sprzedaży nowego produktu. Ogłoszenia o tym samym tytule nie mogą być zamieszczane wielokrotnie.
W celu uniknięcia pojawienia się niepożądanych, nieczytelnych znaków, nazwa powinna zostać wpisana w sekcję CDATA.
<title><![CDATA[Nazwa produktu]]></title>
Szczegółowy opis produktu. Opisy nie mogą być identyczne dla różnych produktów i zawierać informacje zachęcające do kupna: kolory, dane techniczne, rozmiary, możliwość personalizacji produktu...
W celu uniknięcia pojawienia się niepożądanych, nieczytelnych znaków, informacja ta powinna zostać wpisana w sekcję CDATA. Tekst nie może zawierać znaczników html, jedyna dozwolona etykieta to
, łamanie linii.
<description><![CDATA[Szczegółowy opis bez znaczników html, zwykłytekst.<br/>Zawiera informację o kolorach, wymiarach, dostępnych rozmiarach, materiałach.]]></description>
Opcjonalna etykieta wskazująca, czy produkt jest produktem używanym (YES) czy nowym (NO). Jeśli dla tej etykiety nie podano wartości, produkt zostanie opublikowany jako nowy.
<second_hand>YES</second_hand>
Są dwie możliwości wskazania kategorii produktu:
Sector
Odpowiada kategorii SoloStocks, w której zostanie zamieszczone ogłoszenie. Powinna ona jak najlepiej odpowiadać rodzajowi produktu. Odpowiada jest odpowiedni kod numeryczny.
Aby ściągnąć plik z kategoriami SoloStocks i odpowiadającymi im numerami, kliknij tutaj
Po wyborze odpowiedniej kategorii, w tagu sector wskaż 6-cyfrowy kod numeryczny jej odpowiadający.
Przykład tagu Sector kategorii: Modne dodatki > Szaliki i szale > Apaszki
01 > 0108 > 010804
<sector>010804</sector>
Company_sector
Odpowiada kategorii produktu w Twoim sklepie online. Można wskazać kategorię w tekście.
Aby uniknąć ryzyka związanego z nietypowymi znakami, które mogą zakłócić odczyt pliku, można zastosować sekcję CDATA. Tekst nie może zawierać etykiet html.
Produkty zostaną zaimportowane do SoloStocks w kategorii „Inne”. Po zaimportowaniu produktów, należy przypisać im kategorie, posługując się opcją Menu użytkownika > Produkty > Przypisz kategorie
Przypisanie kategorii jest jednorazowe i będzie koniecznie tylko dla nowych kategorii wprowadzonych w feed.
<company_sector><![CDATA[Kategoria produktu]]></company_sector>
Jest to opcjonalna etykieta wskazująca efektywność energetyczną produktu. Dopuszczalne wartości są następujące
G | F | E | D | C | B | A | A+ | A++ | A+++ |
<energy_efficiency_class>A++</energy_efficiency_class>
Jest to opcjonalna etykieta wskazująca, czy produkt jest zorientowany na mężczyznę, kobietę dla obu płci
Dopuszczalne wartości są następujące:
"male" dla płci męskiej |
"female" dla płci żeńskiej |
"unisex" dla obu płci |
<gender>unisex</gender>
Jest to opcjonalna etykieta wskazująca rozmiar produktu. Informacje o wielkości można uzupełnić etykietami "Size type" i "Size system". Etykieta może mieć maksymalnie 120 znaków.
Sekcja musi zostać oznaczona jako tekst z CDATA.
<size><![CDATA[M]]></size>
Jest to opcjonalna etykieta wskazująca rodzaj rozmiaru na odzieży. Dopuszczalne wartości są następujące:
"regular" dla normalnych rozmiarów |
"Petite" dla małych rozmiarów |
"plus" dla dużych rozmiarów |
"big and tall" dla wysokich i korpulentnych rozmiarów |
"macierzyństwo" dla ubrań macierzyńskich |
<size_type>regular</size_type>
Jest to opcjonalna etykieta wskazująca kraj systemu wielkości stosowanego dla danego produktu. Dopuszczalne wartości są następujące:
US |
UK |
EU |
DE |
FR |
JP |
CN |
IT |
BR |
MEX |
AU |
<size_system>EU</size_system>
Są to opcjonalne etykiety, które pozwalają na wskazanie specyficznych cech produktu, które nie są objęte innymi etykietami, takimi jak "pojemność", "smak", "aromat". Etc.... Każdy atrybut musi zawierać nazwę i wartość. Każdy z nich może mieć do 120 znaków.
<attributes>
<ATTRIBUTE name="Smak" value="Czekolada"/>
<ATTRIBUTE name="Aromat" value="Malina"/>
<attributes>
Jest to opcjonalna etykieta, która umożliwia identyfikację produktu dostępnego w różnych wariantach. Etykiety tej można używać w przypadku, gdy produkty różnią się co najmniej jedną z poniższych cech:
color |
size |
material |
gender |
attribute |
Dla każdej grupy wariantów należy wprowadzić unikalną wartość. Etykieta może zawierać maksymalnie 50 znaków alfanumerycznych.
Wskazuje te same atrybuty dla każdego produktu w grupie. Na przykład, jeśli produkt ma różne rozmiary i kolory, wskaż atrybuty "size" i "color" dla wszystkich produktów, które mają tę samą wartość item_group_id.
Jeżeli produkty są odróżnianie od siebie przez elementy projektu, które nie odpowiadają powyższym atrybutom, atrybut item_group_id nie powinien być stosowany.
<item_group_id>123456789</item_group_id>
Cena jednostkowa produktu (bez VAT). Podaj wartość numeryczną i oddziel ułamki do maksymalnie dwóch miejsc dziesiętnych kropką (nie używaj separatora tysięcznego). Usuń dodatkowe symbole takie jak: €, $ itp.
Jeśli Twój produkt ma jedną cenę, użyj etykiety
<price>1234.56</price>
Jeśli cena produktu zależy od zakupionej ilości, zamiast etykiety
Jeśli przedział cenowy zawiera błędy, zostanie przypisana cena przypisana do etykiety
<price_ranges>
<price_range>
<pr_from>1</pr_from> = minimalna ilość
<pr_to>19</pr_to> = maksymalna ilość
<pr_price>800</pr_price> = cena/jednostka
</price_range>
<price_range>
<pr_from>20</pr_from> = minimalna ilość
<pr_to>49</pr_to> = maksymalna ilość
<pr_price>770</pr_price> = cena/jednostka
</price_range>
<price_range>
<pr_from>50</pr_from> = minimalna ilość
<pr_to>100</pr_to> = maksymalna ilość
<pr_price>740</pr_price> = cena/jednostka
</price_range>
</price_ranges>
Czas dostawy produktu. Podaj wartość liczbową, w pełnych godzinach. Na przykład: jeśli termin dostawy wynosi2 dni, wpisz 48 (2x24=48).
<shipping>48</shipping>
Minimalna liczba jednostek niezbędna do złożenia zamówienia. Podaj wartość liczbową.
Jeśli nie wypełnisz tej etykiety, wartość minimalnego zamówienia zostanie ustawiona domyślnie na 1.
<minimum>5</minimum>
Jednostka miary dotyczącą sprzedawanego produktu. Wybierz z tabelki zamieszczonej poniżej, liczbę, która odpowiada jednostce miary produktu.
1 | metr |
2 | m² |
3 | m³ |
4 | kilometr |
5 | gram |
6 | kilogram |
7 | tona |
8 | litr |
9 | jedna sztuka |
10 | część |
11 | para |
12 | tuzin |
13 | pakiet |
14 | beczka |
99 | Inna |
<unit_type>9</unit_type>
Jeśli nie wypełnisz tej etykiety, jednostka miary zostanie ustawiona domyślnie na (9).
Unit_type_other
Jeśli w polu „Unit_type” wskazano „99 - Inna”, konieczne będzie wprowadzenie tego pola, aby podać jednostkę miary produktu.
Aby uniknąć ryzyka związanego z nietypowymi znakami, które mogą zakłócić odczyt pliku, można zastosować sekcję CDATA.
<UNIT_TYPE_OTHER><![CDATA[Jednostka miary]]></UNIT_TYPE_OTHER>
Jest to główna etykieta, która obejmuje wszystkie zdjęcia produktu, odpowiadające poszczególnym etykietom photo każdego zdjęcia.
Każde ze zdjęć produktu powinno posiadać swoją własną etykietę. Wszystkie etykiety łączą się wewnątrz etykiety Photos. Należy wskazać w niej adres URL zdjęcia w formacie jpg, png o gif.
<photos>
<photo>http://www.site.com/photo1.jpg</photo>
<photo>http://www.site.com/photo2.jpg</photo>
</photos>
Przy wszystkich produktach można załączyć maksymalnie 5 zdjęć.
Jeżeli za pomocą pliku chcesz wprowadzić zmiany w zdjęciach produktu(-ów), prosimy o przesłanie stosownej informacji na adres publikacja@solostocks.pl tak aby nasi technicy mogli dokonać aktualizacji na portalu SoloStocks
Jest to etykieta opcjonalna i określa URL wideo produktu na YouTube. Obecnie to pole obsługuje tylko URL kanału YouTube.
<video_url>https://youtu.be/qu6G29Rn00U</video_url>
Jest to etykieta opcjonalna i może zawierać opis wideo wskazanego w
Aby uniknąć ryzyka związanego z nietypowymi znakami, które mogą zakłócić odczyt pliku, można zastosować sekcję CDATA. Tekst nie może zawierać etykiet html.
<VIDEO_DESCRIPTION><![CDATA[Opis wideo]]></VIDEO_DESCRIPTION>
Ta etykieta jest opcjonalna i zawiera słowa kluczowe określające produkt i pomagające kupującemu odnaleźć go. Sekcja musi zostać oznaczona jako tekst z CDATA.
Można dodać maksymalnie pięć keyword (słów kluczowych) na produkt. Każdy keyword może zawierać maksymalnie 3 słowa i 90 znaków.
<keywords>
<keyword><![CDATA[słowo klucz 1]]></keyword>
<keyword><![CDATA[słowo klucz 2]]></keyword>
<keyword><![CDATA[słowo klucz 3]]></keyword>
[ ... ]
</keywords>
Jest to etykieta opcjonalna i określa kolory produktu (nie różne warianty produktu). Aby wskazać kilka kolorów, należy oddzielić je ukośnikiem (/)
Sekcja musi zostać oznaczona jako tekst z CDATA.
<color><![CDATA[kolor1/kolor2/kolor3]]></color>
Jest to etykieta opcjonalna i określa materiały, z których zrobiony jest produkt (nie różne warianty produktu). Aby wskazać kilka materiałów, należy oddzielić je ukośnikiem (/)
Sekcja musi zostać oznaczona jako tekst z CDATA.
<material><![CDATA[materiał1/materiał2/materiał3]]></material>
Jest to etykieta opcjonalna i określa nazwę marki produktu. Sekcja musi zostać oznaczona jako tekst z CDATA.
Możesz użyć nazwy własnego sklepu jako nazwy marki, tylko jeżeli jesteś producentem produktu.
<brand><![CDATA[nazwa marki]]></brand>
Jest to etykieta opcjonalna, która określa numer identyfikacyjny produktu. Numer identyfikacyjny nie może zawierać spacji ani myślników.
Tę etykietę można zastosować z dowolnym identyfikatorem produktu:
UPC | (w Ameryce Północnej/GTIN-12): numer 12-znakowy (8-znakowe kody UPC-E muszą zostać zamienione na kody 12-znakowe). |
EAN | (w Europie/GTIN-13): numer 13-znakowy |
JAN | (w Japonii/GTIN-13): numer 8 lub 13-znakowy |
ISBN | (książki): numer 13-znakowy (numery ISBN-10 muszą zostać zmienione na ISBN-13). |
ITF-14 | (multipacks/GTIN-14): numer 14-znakowy |
<gtin>1234567891234</gtin>
Jest to etykieta opcjonalna, która określa numer referencyjny producenta.
<mpn>123456789</mpn>
URL produktu w Twoim sklepie internetowym.
<url_cliente>http://www.my-web.com/my-product1</url_cliente>
Struktura arkusza Excel musi dokładnie odpowiadać strukturze udostępnionej przez SoloStocks. Nie należy dodawać ani usuwać kolumn, w przeciwnym razie produkty nie zostaną zaimportowane.
Przed każdym zaimportowaniem lub zmianą produktów należy ściągnąć arkusz Excel, aby użyć najbardziej aktualnej wersji dokumentu
Pusty lub wypełniony aktywnymi produktami firmy arkusz Excel można ściągnąć z Menu użytkownika
Kategorie można przypisać po zaimportowaniu produktów w Menu użytkownika > Produkty > Dodaj kategorie
Importowanie produktów może potrwać kilka godzin. Po zakończeniu importowania otrzymasz wiadomość e-mail. Od tego momentu można przystąpić do przypisywania kategorii
Numer referencyjny: unikalny numer produktu. Każdy odrębne ogłoszenie, nowe lub utworzone na podstawie istniejącego juz ogłoszenie, powinno posiadać unikalny numer referencyjny.
Nazwa produktu lub tytuł ogłoszenia: Nazwa powinna być wprowadzona małymi literami i posiadać maksymalnie 80 znaków. W identyczny sposób jak w przypadku numeru referencyjnego, jeśli nastąpi zmiana tytułu, system automatycznie wykryje takie ogłoszenie jako ogłoszenie sprzedaży nowego produktu. Ogłoszenia o tym samym tytule nie mogą być zamieszczane wielokrotnie.
Szczegółowy opis produktu. Opisy nie mogą być identyczne dla różnych produktów i zawierać informacje zachęcające do kupna: kolory, dane techniczne, rozmiary, możliwość personalizacji produktu...
Opis może zawierać maksymalnie 3300 znaków i nie może zawierać kodu html ani danych kontaktowych.
Wskazuje, czy produkt jest używany czy nowy. Jeśli dla tej etykiety nie podano wartości, produkt zostanie opublikowany jako nowy.
Są dwie możliwości wskazania kategorii produktu:
Kategoria SoloStocks
Odpowiada kategorii SoloStocks, w której zostanie zamieszczone ogłoszenie. Powinna ona jak najlepiej odpowiadać rodzajowi produktu. Odpowiada jest odpowiedni kod numeryczny.
Aby ściągnąć plik z kategoriami SoloStocks i odpowiadającymi im numerami, kliknij tutaj
Po wyborze odpowiedniej kategorii, w tagu sector wskaż 6-cyfrowy kod numeryczny jej odpowiadający.
Przykład tagu Sector kategorii: Modne dodatki > Szaliki i szale > Apaszki
01 > 0108 > 010804
W tym przypadku należy podać wartość: 010804
Kategoria
Odpowiada kategorii produktu w Twoim sklepie online. Można wskazać kategorię w tekście.
Produkty zostaną zaimportowane do SoloStocks w kategorii „Inne”. Po zaimportowaniu produktów, należy przypisać im kategorie, posługując się opcją Menu użytkownika > Produkty > Przypisz kategorie
Przypisanie kategorii jest jednorazowe i będzie koniecznie tylko dla nowych kategorii wprowadzonych w feed.
Czas dostawy produktu. Podaj wartość liczbową, w pełnych godzinach. Na przykład: jeśli termin dostawy wynosi2 dni, wpisz 48 (2x24=48).
Jeśli produkt jest dostępny w sprzedaży online, należy wskazać koszty wysyłki produktu wraz z informacją na temat terminu dostawy. W tym przypadku nie jest konieczne wypełnienie tego pola
Minimalna liczba jednostek niezbędna do złożenia zamówienia. Podaj wartość liczbową.
Odpowiada jednostce miary podanej przy produkcie. Z rozwijalnego menu należy wybrać jedną z następujących opcji:
metr |
m² |
m³ |
kilometr |
gram |
kilogram |
tona |
litr |
jedna sztuka |
część |
para |
tuzin |
pakiet |
beczka |
Inna |
Jeśli ta etykieta pozostanie pusta, domyślną jednostką miary jest Jednostka.
Jeśli w polu „Jednostka miary” wskazano „Inna”, konieczne będzie wypełnienie tego pola, aby podać jednostkę miary produktu.
Jednostkę miary należy podać w tekście, który nie może zawierać html.
Jest to etykieta opcjonalna i określa kolory produktu (nie różne warianty produktu). Aby wskazać kilka kolorów, należy oddzielić je ukośnikiem (/)
Przykład:
kolor1/kolor2/kolor3
Jest to etykieta opcjonalna i określa materiały, z których zrobiony jest produkt (nie różne warianty produktu). Aby wskazać kilka materiałów, należy oddzielić je ukośnikiem (/)
Przykład:
materiał1/materiał2/materiał3
Jest to etykieta opcjonalna i określa nazwę marki produktu.
Możesz użyć nazwy własnego sklepu jako nazwy marki, tylko jeżeli jesteś producentem produktu.
Jest to opcjonalna etykieta wskazująca efektywność energetyczną produktu. Dopuszczalne wartości są następujące
G | F | E | D | C | B | A | A+ | A++ | A+++ |
Jest to opcjonalna etykieta wskazująca, czy produkt jest zorientowany na mężczyznę, kobietę dla obu płci
Jest to opcjonalna etykieta wskazująca rozmiar produktu. Informacje o wielkości można uzupełnić etykietami "Size type" i "Size system". Etykieta może mieć maksymalnie 120 znaków.
Sekcja musi zostać oznaczona jako tekst z CDATA.
<size><![CDATA[M]]></size>
Jest to opcjonalna etykieta wskazująca rodzaj rozmiaru na odzieży. Dopuszczalne wartości są następujące:
Regularny rozmiar |
Drobny rozmiar |
Plus rozmiar |
Wysoki i duży |
Macierzyństwo |
Jest to opcjonalna etykieta wskazująca kraj systemu wielkości stosowanego dla danego produktu. Dopuszczalne wartości są następujące:
US |
UK |
EU |
DE |
FR |
JP |
CN |
IT |
BR |
MEX |
AU |
Są to opcjonalne etykiety, które pozwalają na wskazanie specyficznych cech produktu, które nie są objęte innymi etykietami, takimi jak "pojemność", "smak", "aromat". Etc.... Każdy atrybut musi zawierać nazwę i wartość. Każdy z nich może mieć do 120 znaków.
Jest to opcjonalna etykieta, która umożliwia identyfikację produktu dostępnego w różnych wariantach. Etykiety tej można używać w przypadku, gdy produkty różnią się co najmniej jedną z poniższych cech:
color |
size |
material |
gender |
Dla każdej grupy wariantów należy wprowadzić unikalną wartość. Etykieta może zawierać maksymalnie 50 znaków alfanumerycznych.
Wskazuje te same atrybuty dla każdego produktu w grupie. Na przykład, jeśli produkt ma różne rozmiary i kolory, wskaż atrybuty "size" i "color" dla wszystkich produktów, które mają tę samą wartość item_group_id.
Jeżeli produkty są odróżnianie od siebie przez elementy projektu, które nie odpowiadają powyższym atrybutom, atrybut item_group_id nie powinien być stosowany.
Do każdego produktu można załączyć maksymalnie 5 zdjęć.
Do załączenia służy Excel zawierający 5 kolumn (URL Zdjęcie 1, URL Zdjęcie 2, etc.). W każdej z kolumn należy wskazać adres URL zdjęcia w formacie .jpg, .png lub .gif
Przykład:
https://images.ssstatic.com/silla-eames-12861168n0-09524667.jpg
Jest to etykieta opcjonalna i określa URL wideo produktu na YouTube. Obecnie to pole obsługuje tylko URL kanału YouTube.
Przykład:
https://youtu.be/qu6G29Rn00U
Jest to etykieta opcjonalna i może zawierać opis wideo wskazanego w „URL wideo produktu”. Nie należy wprowadzać w tym polu danych kontaktowych (telefonu, e-maila, strony web...) ani powtarzać opisu produktu.
Ta etykieta jest opcjonalna i zawiera słowa kluczowe określające produkt i pomagające kupującemu odnaleźć go. Można podać synonimy nazwy lub właściwości produktu.
Do załączenia służy Excel zawierający 5 kolumn (Słowo/a kluczowe 1, Słowo/a kluczowe 2, etc.).
Można dodać maksymalnie pięć keyword (słów kluczowych) na produkt. Każdy keyword może zawierać maksymalnie 3 słowa i 90 znaków.
Cena jednostkowa produktu (bez VAT). Podaj wartość numeryczną i oddziel ułamki do maksymalnie dwóch miejsc dziesiętnych kropką (nie używaj separatora tysięcznego). Usuń dodatkowe symbole takie jak: €, $ itp.
Jeśli jeden z produktów nie ma podanej ceny lub zakresów cen, na SoloStocks pojawi się informacja, że cena jest „Do uzgodnienia”
Jeśli ceny zależą od ilości zamówienia, zamiast ceny jednostkowej w kolumnie „Cena” należy użyć kolumn przeznaczonych do podania zakresu cen (Zakres 1, Zakres 2, etc.); można wprowadzić maksymalnie 5 zakresów na produkt.
Dla każdego zakresu należy wprowadzić 3 wartości: Od, Do i Cena.
Zakresy powinny być ciągłe, jak na podanym przykładzie.
Ilość produktu podana w polach „od” i „do” nie może zawierać części dziesiętnych. Jednostka miary dla ilości produktu (sztuki, kg, litry…) jest określana przy podaniu zamówienia minimalnego.
W ostatnim zakresie ilość podana w polu „do” zostanie pominięta, a na stronie ten zakres pojawi się jako: „od” wartości wskazanej w polu początkowym zakresu.
Jeśli zakres cen zawiera błędy, przypisana zostanie cena wskazana w kolumnie „Cena”, o ile została podana. Jeśli kolumna jest pusta, wyświetli się „Do uzgodnienia”.
Jeśli cena jest oznaczona jako „Do uzgodnienia”, nie będzie możliwa sprzedaż online tego produktu.
Przykład:
Zakres 1 od | 1 | Zakres 1 do | 19 | Zakres 1 cena | 800 |
Zakres 2 od | 20 | Zakres 2 do | 49 | Zakres 2 cena | 770 |
Zakres 3 od | 50 | Zakres 3 do | 100 | Zakres 3 cena | 740 |
Jest to etykieta opcjonalna, która określa numer identyfikacyjny produktu. Numer identyfikacyjny nie może zawierać spacji ani myślników.
Tę etykietę można zastosować z dowolnym identyfikatorem produktu:
UPC | (w Ameryce Północnej/GTIN-12): numer 12-znakowy (8-znakowe kody UPC-E muszą zostać zamienione na kody 12-znakowe). |
EAN | (w Europie/GTIN-13): numer 13-znakowy |
JAN | (w Japonii/GTIN-13): numer 8 lub 13-znakowy |
ISBN | (książki): numer 13-znakowy (numery ISBN-10 muszą zostać zmienione na ISBN-13). |
ITF-14 | (multipacks/GTIN-14): numer 14-znakowy |
Numer katalogowy producenta (MPN) | Jest to etykieta opcjonalna, która określa numer referencyjny producenta. |
URL produktu w Twoim sklepie internetowym.
publikacja@solostocks.pl